Social media

TikTok overschrijdt mijlpaal: 10 miljard Dollar aan consumentenbestedingen

today14 december 2023

Background
share close

TikTok, de Chinese filmpjesapp, heeft een indrukwekkende mijlpaal bereikt: gebruikers hebben al 10 miljard dollar uitgegeven bij het gebruik van de app. Hiermee is TikTok de eerste niet-gamingapp die deze grens heeft doorbroken en lijkt het op weg te zijn om in 2024 de best verdienende mobiele app te worden.

Uit gegevens van data.ai blijkt dat TikTok van zijn gebruikers al 10 miljard dollar aan opbrengsten heeft ontvangen. Dit maakt TikTok de eerste niet-gamingapp die deze indrukwekkende mijlpaal bereikt heeft. Apps zoals Candy Crush Saga, Honor of Kings, Monster Strike en Clash of Clans gingen TikTok voor, maar deze zijn allemaal gamingapps.

Het verdienmodel van TikTok is opvallend: hoewel de app gratis is, kunnen gebruikers virtuele cadeautjes kopen om hun favoriete videomakers te ondersteunen. Deze cadeautjes kunnen door content creators worden ingewisseld voor echt geld. In 2023 was de meest populaire bundel 1.321 muntjes voor 19,99 dollar, wat ongeveer een kwart van de jaaropbrengst vertegenwoordigde.

TikTok zal naar verwachting in 2024 blijven groeien, waarbij de prognose aangeeft dat de app 15 miljard dollar aan inkomsten uit in-app aankopen zal genereren. Hiermee zou TikTok gamingapps voorbijstreven en de meest lucratieve app ter wereld worden. De app haalt ook geld uit reclame-inkomsten en heeft onlangs een webshop geopend.

TikTok-gebruikers spenderen dagelijks meer dan 11 miljoen dollar door fooien te geven aan hun favoriete videomakers. Naar verwachting zullen TikTokers tegen het einde van 2024 elke maand gemiddeld 40 uur in de app doorbrengen, wat een stijging van 22 procent betekent ten opzichte van 2023.

TikTok wordt op de hielen gezeten door Tinder en YouTube, die de 10 miljard dollar aan consumentenbestedingen benaderen, maar tussen de 2 en 3 miljard dollar tekortkomen. De evolutie van TikTok van muziekplatform naar volwaardig sociaal medium lijkt wonderen te doen voor het bedrijf, terwijl andere sociale media-platformen zoals Facebook, Instagram en X moeite hebben om gebruikers te laten betalen voor extra diensten of premium-abonnementen.

Written by: PINK RADIO

Wie is Pink radio

PINK! zorgt dagelijks voor de leukste mix van female artist en het nieuws en de toppics die jou interesseren! Girls just wanne have fun!

Luister digitaal overal

Beluister ons online via alle radioplatformen en
mobile apps, 104.8 FM (Kust) en op DAB+ WVL
of download onze app voor Android en IOS.

Ontdek de socials van PINK!

0%