Fashion

JBC onthult hartverwarmende collectie tijdens de Koesterweek voor Berrefonds

today1 december 2023

Background
share close

Als Belgische retailer met een warm hart voor families, zet JBC dit jaar haar schouders onder de Koesterweek, een initiatief van het Berrefonds. Deze speciale week richt zich op gezinnen die een kind hebben verloren, waarbij de aanloop naar de feestdagen vaak als een extra moeilijke periode wordt ervaren. JBC introduceert vandaag personaliseerbare sweaters, waar klanten de naam van een overleden kindje in hun omgeving kunnen plaatsen om te tonen dat ze hen nog dagelijks met zich meedragen. De opbrengst van deze actie schenkt JBC integraal aan het Berrefonds.

‘Wij zijn ontzettend dankbaar dat we dit jaar JBC als warme partner van onze Koesterweek mogen verwelkomen. We hopen dat deze actie heel veel troost kan bieden in de aanloop naar de feestdagen, een vaak moeilijke periode voor veel gezinnen. Deze truien maken op een heel zachte manier duidelijk dat het gemis nog steeds groot is, en zijn hopelijk een uitnodiging voor de omgeving om een gesprek aan te gaan. Want er is niets mooier dan nog eens te mogen vertellen over je kind, zeker in aanloop naar de eindejaarsperiode’, vertelt Christine Vandenhole.

De Koesterweek is een jaarlijks initiatief van Het Berrefonds, een periode waarin de vzw iedereen oproept om zijn of haar hart te tonen en zichtbaar te maken dat we overleden kinderen niet vergeten. Het Berrefonds, opgericht door Christine Vandenhole, mama van Berre*, wil een houvast zijn voor (groot)ouders, familie en vrienden bij het verlies van een kind. De organisatie staat vooral bekend om zijn Koesterkoffers, die elk jaar worden geschonken aan gezinnen na het overlijden van een baby of opgroeiend kind. Het Berrefonds heeft inmiddels een breed scala aan ondersteuningsprogramma’s ontwikkeld om families, zorgprofessionals, scholen en politiediensten zo goed mogelijk te helpen.

Een vzw als het Berrefonds steunen wij als familiebedrijf met heel ons hart. Ook wij willen stilstaan bij alle gezinnen die een kindje moeten missen. We hopen met de opbrengst van de verkochte truien een mooie donatie aan het Berrefonds te kunnen doen, zodat ze ook in de toekomst kunnen blijven zorgen voor gezinnen. Maar natuurlijk hopen we in de eerste plaats dat dankzij onze truien ouders de kans krijgen om in hun omgeving nog eens te vertellen over hun zoon of dochter. Dat is zo ontzettend nodig en waardevol’, vult Katrien Vangrunderbeeck, PR & Communication Officer van JBC, aan.

Daarom bundelen Berrefonds en JBC dit jaar hun krachten. Met behulp van JBC’s personalisatietool, Studio Unique, kan iedereen die iemand een hart onder de riem wil steken een sweater personaliseren met de naam van een kindje dat gemist wordt. Naast het kenmerkende hartje van het Berrefonds komt er een pijl op de sweater met daarbij de naam van het overleden kind. Zo kan elke naaste, of het nu de mama, papa, broer, zus, oma, opa, juf, meester, meter, peter, vriendje, is, meer dan ooit laten zien dat ze hem of haar in hun hart dragen. De opbrengst van deze samenwerking gaat volledig naar het Berrefonds.

 

 

 

Written by: PINK RADIO

Wie is Pink radio

PINK! zorgt dagelijks voor de leukste mix van female artist en het nieuws en de toppics die jou interesseren! Girls just wanne have fun!

Luister digitaal overal

Beluister ons online via alle radioplatformen en
mobile apps, 104.8 FM (Kust) en op DAB+ WVL
of download onze app voor Android en IOS.

Ontdek de socials van PINK!

0%