Raad eens wie er een naamswijziging aan de gang heeft? Yep, onze goeie ouwe Nederlandse webshop bol.com! Ze gooien gewoon het tweede deel overboord en gaan vanaf nu simpelweg door het leven als ‘bol’. Lekker kort en krachtig, toch? (Bron Foto – Bol.com)
FF een flashback naar zo’n 25 jaar geleden, toen bol.com voor het eerst van start ging. Ze gooiden ‘com’ erachter omdat ze wilden benadrukken dat ze een online winkel waren. Fast forward naar nu, en we hebben een Belgische versie, groter en beter dan ooit.
Volgens Boukje Taphoorn, de big shot bij bol, zijn ze veel meer dan alleen een website. Met die app, social media en alles erop en eraan voelen ze zich meer ‘bol’ dan ‘bol.com’. Klanten noemen ze trouwens al zo, dus waarom niet officieel maken?
Klanten, chill effe. Die naamswitch merk je bijna niet. Maar check dit: de look en feel krijgen een upgrade. Spelender, kleurrijker, maar hoe dat er precies uitziet, is nog een geheimpje. En relax, als je nog oude verpakkingen ziet rondhangen, het duurt effe voordat alles up-to-date is.
Die nieuwe stijl houdt het vertrouwde blauw, maar gooit er wat fun bij in de typografie, fotografie en extra kleurtjes. Binnenkort, als je rondsnuffelt op de app of de site, zie je het vanzelf. Bol.com wordt gewoon ‘bol’, maar blijft net zo cool.