Tijdens de Super Bowl heeft Beyoncé haar langverwachte nieuwe album aangekondigd, genaamd ‘Act II’, het tweede deel van haar ‘Renaissance’-drieluik. De aankondiging ging gepaard met de release van twee nieuwe nummers, beide met een duidelijke country-invloed.
Na de lancering van haar eerste album ‘Renaissance’ in 2022, komt Beyoncé nu met het vervolg, ‘Act II’, twee jaar later. De aankondiging van het nieuwe album werd gedaan in een opvallend reclamespotje voor Verizon, waarin Beyoncé het internet van het bedrijf probeert te breken en uiteindelijk nieuwe muziek inzet als ultieme troef.
‘Act II’ zal op vrijdag 29 maart worden uitgebracht. Beyoncé onthulde dat ze voor de coronapandemie drie albums had opgenomen, die samen de ‘Renaissance’-trilogie vormen. De nieuwe nummers van ‘Act II’, genaamd “Texas Hold ‘Em” en “16 Carriages”, laten een duidelijke country-invloed horen. Het eerste nummer bevat een herkenbare banjo in de achtergrond en wordt gekenmerkt door een cowboystijl, wat ook te zien is op de singlecover waar Beyoncé een cowboyhoed draagt. Het tweede nummer behoudt de country-invloed maar zonder banjo, met opnieuw Beyoncé gehuld in een cowboyhoed, wat lijkt te hinten naar de stijl van het aankomende album.
De aankondiging van ‘Act II’ en de release van de twee nummers hebben de fans van Beyoncé alvast in vuur en vlam gezet, klaar voor wat komen gaat in deze volgende fase van haar muzikale reis.