De lancering van de Apple Vision Pro lijkt een groot succes te zijn. Hoewel Apple nog geen officiële verkoopcijfers heeft vrijgegeven, schat analist Ming-Chi Kuo dat er tijdens het eerste verkoopweekend tussen de 160.000 en 180.000 exemplaren zijn verkocht. Ondanks het hoge prijskaartje van de Mixed Reality-headset, blijft de Apple Vision Pro voorlopig echter een nicheproduct.
Gebruikers in de Verenigde Staten konden de Apple Vision Pro vanaf 19 januari voorbestellen. In het eerste weekend alleen al hebben naar schatting duizenden mensen dat gedaan, waardoor de levertijden snel opliepen tot meerdere weken.
Kuo merkt op dat hoewel de levertijden na het eerste weekend niet verder zijn gestegen, wat normaal wel het geval is bij nieuwe iPhones, de verkoop van de Apple Vision Pro enigszins lijkt te zijn afgenomen. Dit is wellicht toe te schrijven aan de hoge prijs van $3.499 (€3.227).
De Apple Vision Pro, een bril die augmented reality (AR) en virtual reality (VR) combineert tot wat Apple “Mixed Reality” noemt, stelt gebruikers in staat duizenden applicaties te gebruiken, zoals Microsoft 365, Slack, Disney+, en Apple Arcade. Met ingebouwde sensoren, camera’s en microfoons biedt het apparaat een naadloze integratie van de digitale en echte wereld. Om een breder publiek te bereiken, wordt verwacht dat Apple in de toekomst een goedkopere variant van de AR/VR-headset zal uitbrengen, genaamd Apple Vision One, die tussen de $1.500 en $2.500 (€1.383 en €2.305) zou kosten.